Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenInloggenRegistrerenTielse-vis-team.nl Website

 

 Wat vind je van het forum?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
jackpeelen
Admin
jackpeelen


Aantal berichten : 118
Punten : 127
Registratiedatum : 01-10-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Tiel

Wat vind je van het forum? Empty
BerichtOnderwerp: Wat vind je van het forum?   Wat vind je van het forum? Emptyzo feb 14, 2010 11:04 am

Wat vind jij van het forum?
Word het goed bij gehouden? mis je iets of heb je iets wat echt niet kan of iets wat er bij moet komen meld het hier. :D
Terug naar boven Ga naar beneden
http://jackpeelen.hyves.nl
dr. who?
Gast




Wat vind je van het forum? Empty
BerichtOnderwerp: grappige site   Wat vind je van het forum? Emptyzo maa 13, 2011 2:00 am

allereerst grappige site jongens, ga zo door ,leuk al die bekende watertjes...kom zelf ook uit Tiel nl. Ik zou bepaalde info alleen wat dichter bij jezelf houden en niet op i-net gooien.

misschien wat tips:

Ik heb misschien niet goed gelezen maar ik lees niks over een logboek( boek waarin je jullie persoonlijke info over je vissessies/vangsten etc etc in opschrijft/beheerd) denk hierbij aan:

viswater( de stek)
datum
tijdstip van vissen
duur van de sessie
tijdstip eventuele vangst + foto, gewicht cm. ( noteer ook je blanks)
exacte plek ( boom, bosjes, lelies, taluud etc etc.) van de aanbeet.... denk hierbij ook aan lag ik in het midden van de voerplek of aan de buitenkant ( op veel wateren geld namelijk dat de jongere (lees lichtere) karpers vaak midden op de voerplek azen en de oudere/slimmere (lees zwaardere) karpers maar tot aan de rand gaan ( tip: gooi dus eens een hengeltje op de rand van je voerplek zou ik zeggen)
( hoeveeheid voer (in 1 keer gevoert of verspreid) over dag(en), voorgevoerd of niet
tempratuur water / buitentempratuur
luchtdruk ( teletekst )
weertype ( zonnig, miezerig, bewolkt enz.. enz..)
windrichting
soort aas boillie ( aant. mm)
bijzonderheden v/d sessie
gewicht lood
haaktype
soort rig (+ evt. lengte hiervan)


Weet niet of jullie bovenstaande al doen maar je zult zien dat dit jullie vangsten naar verloop van tijd aanzienlijk zal verbeteren( neem dat van mij aan)...na enige tijd zul je namelijk door krijgen dat onder bepaalde omstandigheden ( met name het weer en tijd van het jaar)een hengel uitgooien soms bijna overbodig is. Of juist in bepaalde tijden zeer gunstig( per water is dit verschillend )ook zul je allerlei verbanden gaan zien in je vangsten ,op bepaalde tijdstippen /aas en bepaalde wateren. Na een aantal jaar is het namelijk gouden informatie ( hou die voor jezelf dus) en is het ook leuk om soms bijvoorbeeld dubbelvangsten terug te zien op de foto + gewichts toe of afname (na paaitijd).

Ik zeg dit alles omdat jullie nog wat jonger zijn nu en het juist nu leuk is om er aan te beginnen al. ik zou zeggen experimenteer er op los en leer van jezelf, succes!

PS:Nog iets las iets over een boerenkarper, die komt niet meer voor in nederland( meningen zijn verdeeld >>)... En al zullen er nog enkele verwilderde karpers rondzwemmen in ons kikkerlandje( polders)...de waters waarover ik hier lees /zie , zitten ze dan sowieso niet... dit is waarschijnlijk een kruising geweest die idd slanker oogte....

naja zal komende weken nog weleens langs surfen en mischien nog welles wat posten...

succes komend jaar! mazzels jongens
dr who?








Terug naar boven Ga naar beneden
Paul
Gast




Wat vind je van het forum? Empty
BerichtOnderwerp: Toekomst.   Wat vind je van het forum? Emptyzo maa 13, 2011 11:06 am

Dit zijn zeer goede tips.

Wij zulle er in toekomst aan werken om dit mogelijk te maken op de website.
Maar dan wel prive dat niet iedreen alles van elkaar weet.

kom gerust terug als u nog tips heeft.

Als goed is komt er deze week een nieuw stuk van website online. ;)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wat vind je van het forum? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van het forum?   Wat vind je van het forum? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat vind je van het forum?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Sportvissen Algemeen :: Gezellig Kletsen-
Ga naar: